Friday, June 15, 2007

11.979,5 KILOMETER

Rejsen er slut, men oplevelsen vil jeg aldrig glemme. Mange undrede sig over at jeg ville tage af sted alene sammen med hundene og jeg har også selv været nervøs for, om jeg nu kunne være alene. Nu bagefter vil jeg sige, at det har været en anderledes tur, hvor oplevelsen, eventyret har været det primære. Jeg skulle se noget og viste godt at det sociale ville være savnet. Men jeg har oplevet at jeg meget intenst satte mig ind i de ting, jeg ville se og det giver en anderledes viden om tingene, når man så ser dem. Derfor kan jeg også sige at da jeg rejste fra Barcelona var jeg mæt på oplevelser, og at jeg godt ville hjem og fortælle. Selvom jeg har brugt bloggen er der jo meget andet at fortælle.
At være alene har også været med til at tvinge mig til at være mere udadvendt overfor andre mennesker, hvilket jeg har oplevet som en personlig udvikling, som jeg er meget glad for. Jeg har snakket med hollændere, tyskere, englændere, spanier, kinesere, amerikanere, indere og franskmænd, dels fordi jeg havde hundene med, men også fordi jeg opdagede at det faktisk var sjovt at høre hvad de skulle, og hvorfor de var netop der hvor jeg også var.
Det har været godt med bloggen, fordi jeg skulle samle op på hvad jeg så og oplevede, og fordi jeg gerne ville fortælle hvad jeg lavede. Jeg har naturligvis taget en masse billeder, som jeg når jeg får dem printet ud, gerne vil vise til de der er interesseret. Og jeg skal også i gang med den lille bog til mine børnebørn om Chili og Malou’s campingtur til det sydvestlige Europa.

Men lige nu gælder det familien herhjemme, som synes, at det var spændende, at jeg var af sted, og har bakket op om turen fra det øjeblik jeg begyndte at planlægge den. Hvilket jeg er meget glad og taknemmelig for.

Lidt facts:
Jeg har kørt 11.979,5 kilometer – overnattet på 28 forskellige campingpladser – 7 forskellige lande har jeg rejst i – drukket 36 flasker købe vand (1.5 l.) nydt en flaske rødvin hver dag – købt mindst 100 baguettes – brugt mange penge – har ikke været ude at spise, men selv lavet mad hver dag – brugt 3 poser kaffe – 3 tuber tandpasta – 1½ flaske opvaskemiddel – spist en masse ost – og naturligvis en helt masse mere. Hundene har spist 32 kg hundefoder.

Tak fordi I har fulgt med på bloggen
Ole.

No comments: