Thursday, June 14, 2007

VERDENS HØJSTE BRO



















Kl.11.06 tilbage i Frankrig.
Jeg tog motorvejen da mit første mål var den nye bro ved Millau. Broen er verdens højeste ca. 750 meter over jorden. Den går fra en bjergtop til en anden. Det var noget særligt at køre over den. Jeg følte mig næsten som at være ude at flyve alting under mig var meget småt. Selve broen er et stykke imponerende bygningsværk. Hvor de 5 bærende tårne næsten står som kæmpemæssige sejl, når man nærmer sig broen. Heldigvis har de lavet et meget flot informationscenter lige ved broen. Her har man mulighed for at studere bygningen, samt nok det mest spændende at gå op til en udsigtsplads i samme højde som broen og tæt på, så man virkelig kan danne sig et indtryk af den.
Efter dette stop fortsatte jeg mod Clermont –Ferrand og ca. 40 km før kørte jeg ind på en lille plads, som nogle meget unge mennesker havde overtaget. Og det havde gjort flot. Der var en hyggelig stemning og et meget flot område med legeplads og swimmingpool. Bagerst på pladsen var der ned gang til en forholdsvis bred flod med masser af rivende strøm..
Næste dag skulle der køres endnu 450 kilometer op til en lille plads hvor vi har været et par gange.


1 comment:

Anonymous said...

Jeg kan godt lide at folk overdriver, så man kan forstå det. Vejbanen ligger i 270 meter højde, medens det højeste tårn når op i 343 meters højde. Det føles måske som 750 meter, men er ikke korrekt.
Mvh
Børge