Thursday, June 14, 2007

"HJEMME I FRANKRIG"


















3 skønne varme dage på en rigtig fransk campingplads.
Pladens ligger ved søen Lac dÓrient tæt ved en lille gammel by Geraudot. Det var tredje gang jeg var der. Her forstår man ikke et ord engelsk, men campingfatter snakker med en især nu hvor jeg skulle være der mere end en nat og så kunde han kende mig, når jeg gik tur med hundene. Og der er virkelig fine muligheder for at gå tur. Der er skov, strand og marker. Som noget særligt hyggeligt kommer bageren hver morgen kl. 8.30 i sin bil og vækker os ved at dytte. Så er det op og ud med morgenhår og i badekåbe og få købt baguettes. Både hundene og jeg trængte til at slappe af efter 2 hårde køredage. En anden grund er, at byen TROYES ligger ca. 25 km fra pladsen. Troyes er en meget gammel by med masser af bindingsværk, og meget hyggelig med smalle gader. Oprindelig var byen hovedstaden i champagneområdet, men det er nu flyttet længere nordpå til Epernay og Reims. Det blev naturligvis til en tur til Troyes, der for øvrigt også har et af Europas største Outlet, med rigtig mange af de kendte mærker repræsenteret.
Det var tre rigtig dejlige dage.



No comments: